nieuw zeeland deel 3 - Reisverslag uit Baylys Beach, Nieuw Zeeland van Marleen - WaarBenJij.nu nieuw zeeland deel 3 - Reisverslag uit Baylys Beach, Nieuw Zeeland van Marleen - WaarBenJij.nu

nieuw zeeland deel 3

Blijf op de hoogte en volg Marleen

17 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Baylys Beach

Hier weer een berichtje van ons. Maandag 13 januari zijn we Auckland voorbij gereden en zijn nu op het Northland van Het Noorder eiland.
Ook hier is het weer prachtig. Mooie natuur en stranden. We zijn voorzichtig naar boven gereden via de oost kust tot aan de Bay of Islands. Vandaag zijn we van daaruit dwars overgestoken naar de westkust. Onderweg door het Waipoura Forrest gereden. Dit is een bos van 18 km lang Hier staat de grootste Kauri boom van het land. Hij is 18 meter hoog en heeft een diameter van 4.4 meter en groeit nog steeds Hij wordt the Lord of the Forrest genoemd.(foto 1). Ook staat er de oudste boom, Deze zou tussen de 2,500 en 3000 jaar oud zijn en wordt de Fther of the Forrest genoemd (fotot . tenslotte de four sisters. De foto (3 ) spreekt voor zichzelf. Jammer da het regende, maar het bos heeft veel regen nodig denk ik, anders was het nooit zo'n mooi bos geworden dan dat het nu is. Verder hebben we mooi weer. Soms iets te warm, maar er is constant zeewind. Soms zelfs een flinke zeewind. Momenteel staan we aan de Tasmaanse zee en gaan langzaam richting Auckland om maandag de camper weer in te leveren. Woensdag is ons avontuur voorbij en gaan we weer huiswaarts.

• 17 Januari 2014 - 09:08

Anne Persoon:

Mooie vac.foto van julllie.Mooie natuur en grote afstanden.
    Fijn dat jullie dat samen kunnen doen,
    veel plezier nog,goede voortzetting van jullie reis.
    Hartelijke groet Anne