deel 1 - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Marleen - WaarBenJij.nu deel 1 - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Marleen - WaarBenJij.nu

deel 1

Blijf op de hoogte en volg Marleen

09 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Taupo

Na een lange maar rustige vlucht kwamen we aan in Melbourn op 29-12.De eerste dag is Arie op de fiets (met helmpie op), naar st Kilda gefietst en daar met Charl en mij (met de auto)koffie gedronken. De volgende dag oud en nieuw gevierd bij vrienden van Charl. Op zijn Russisch. Natuurlijk veel eten en drinken erbij, en dansen. Was erg gezellig. Verder hebben we het rustig gehouden bij Charl thuis. Een dagje naar Mornington gereden. Leuk kustplaatsje, en daar wat rondgewandeld. Na de Fish en Chips, weer terug.
Op 3 jan van Melbourne naar Auckland gevlogen. ‘s nachts op zoek naar ons appartement. Ligt hoog in Auckland, dus een flink gesjouw met de koffers.
In Auckland wat rondgelopen en de tweede dag naar de dierentuin om er in ieder geval zeker van te zijn dat we op onze reis een Kiwi zouden zien. De Kiwi’s lieten zich niet zien en alle andere dieren waren slapend of lui. Zo gauw we in de dierentuin aankwamen, begon het te regenen en dat hield op toen we weer in ons appartement waren.
Afgelopen maandag zijn we vertrokken met de camper na 2 dagen Auckland, richting oost-kust. Eerst een supermarkt bezocht om de koelkast te vullen en andere spullen die je zoal nodig hebt onderweg. Gelukkig niet veel vlees gekocht, want de koelkast blijkt niet te werken. De verhuurder gemaild, met de mededeling dat de koelkast alleen maar rijdend koelt en verder zorgt dat het licht dempt en veel herrie maakt, maar niet koelt op elektra. Volgens de verhuurder moeten we geduld hebben en veel kilometers rijden. De camper heeft zijn beste jaren gehad zal ik maar zeggen. Het gasstel heeft weinig zin om het in één , twee, drie, zelfs vier keer goed te doen. De wc stinkt naar urine en na een flinke sopbeurt… nog steeds. Maar goed, de natuur is mooi, Arie rijdt links alsof het zijn tweede natuur is en de temperatuur is uitstekend. Zo’n 23 á 24 graden. We hebben nu drie campings gehad en bij de twee waar we wifi zouden hebben, deed de wifi het niet. We hebben inmiddels de kust verlaten en zijn nu in de buurt van Lake Taupo. Morgen maar weer ergens wifi zoeken om de verhuurder nogmaals te mailen en dit verhaaltje wereldkundig te maken.